Friday 22 June 2012

Kejohanan Sukan Tahunan kali ke-41



          
Pada hari Sabtu, 16 Jun 2012 telah berlangsung Kejohanan Sukan Tahunan SK Permatang Bertam kali ke-41 yang bertempat di Padang SMK Datuk Hj Ahmad Badawai. Acara dimulakan dengan ketibaan tetamu kehormat pada jam 8.00 pagi, Kemudian, acara hari sukan dimulakan dengan nyanyian lagu Negaraku, lagu Negeri Pulau Pinang dan lagu Sekolah seterusnya acara perbarisan yang disertai oleh rumah-rumah sukan. Kejohanan Sukan SK Permatang Bertam telah dirasmikan oleh YBhg. Dato' Hilmi bin Abd. Rashid, Mantan Pengerusi Uda (M) Bhd.

           Seterusnya majlis diteruskan dengan acara sukan balapan dan penyampaian hadiah bagi acara lontar peluru, lompat tinggi dan seterusnya penyampaian hadiah bagi acara balapan yang telah berlangsung. Sukan diteruskan lagi dengan acara tarik tali bagi rumah sukan. 



           Acara pegawai juga diadakan bagi memeriahkan suasana sementara menunggu keputusan rasmi kejohanan. Majlis perasmian penutup dan penyampaian hadiah disempurnakan oleh Pengerusi PIBG SK Permatang Bertam, En. Mohd Afif bin Dato Osman. Johan perbarisan dimenangi oleh pasukan Merah. Johan keseluruhan disandang oleh Rumah Biru. Majlis bersurai tepat pada pukul 12.30 tengah hari.


KEPUTUSAN RASMI KEJOHANAN :-


JOHAN                    - Rumah Biru
NAIB JOHAN         - Rumah Merah
TEMPAT KE-3       - Rumah Hijau
TEMPAT KE-4       - Rumah Kuning




JOHAN PERBARISAN : Rumah Merah




OLAHRAGAWAN : Uzair bin Mohd Fadzli
OLAHRAGAWATI : Nur Ida Shazwani bt Azman